fredag, juli 28, 2006

Dagbladet og nazisme

Dagbladet slutter aldri å underholde. Nå er de opprørt over å ha blitt sammenlignet med en nazi-avis etter å sammenlignet Olmert med en Auschwitz-kommandant. Jeg har tidligere sagt hva jeg mener om å sammenligne Israel med Nazi-Tyskland.

Med i denne saken er det så mange ironier at det er vanskelig å vite hvor man skal begynne: Ville en nazi-avis sammenlignet jøder med nazister? Ser Dagbladet, en i navnet liberal avis, virkelig ikke de anti-semittiske innslaget i denne karikaturen? Hvorfor er det ingen på venstre-sida som fordømmer denne karikaturen, når Muhammed-karikaturene var så forkastelige? Hvorfor har høyresida glemt hvor opptatt de var av ytringsfrihet tidlegere? Hvorfor går ikke jødene i tog og brenner norske flagg nå, slik mange muslimer brente danske flagg tidligere? Jeg bare spør, jeg....

Personlig synes jeg karikaturen var smakløs og antisemittisk. Allikevel: Ytringsfrihet er ytringsfrihet. Det finnes ikke noe men.

1 Comments:

Anonymous Knut Stian Olsen said...

Enig. Det finnes ikke noe men ved ytringsfriheten

9:53 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home